Leo K. schreef op 11-11-12 18:22
Mensen die hun auto dagelijks gebruiken zijn geen liefhebbers of hobbyisten? Ook jongere auto's worden gepoets getuned en tochten mee gemaakt. Ik ben in het bezit van een 26 jaar oude diesel en heb hier wat belastingvoordeel van. Vandaag toevallig nog set mistlampen gemonteerd samengestelt met oude mistlampen die via Ebay aangeschaft zijn. Een set remblokken en schijven a €150,- , €31,50 belasting betaald. Mijn auto is mijn hobby maar moet er dagelijks mee naar het werk en kan zo iets terug verdienen van de dingen wat duurder zijn geworden of wat men wil afschaffen zoals belastingvrije reiskosten vergoeding(35% van €110,-). Betalen we niet al genoeg belasting over alles en nog wat en moeten we alles waar iets op te verdienen valt belasten onder het mom van het milieu. Ik zie dagelijks een Duiste dieseltrein langskomen bij ons met 5 mensen erin, dat is pas milieu belasting.
Kees schreef op 12-11-12 12:48
Helemaal mee eens Leo,
Nederlandse originele kentekens ongemoeid laten, die hebben de schatkist al genoeg gevuld. Ná 1986 afgegeven kentekens, dus import, op 60 dagen kaart zetten. De regering loopt wel flink wat inkomsten mis doordat er geen lpg meer getankt wordt, dat hebben ze zelf niet in de gaten, denk ik.
joop g schreef op 12-11-12 19:11
de liefhebber die een oldtimer hebben voor hun plezier afblijven geen wegenbelasting, maar de mercedes diesels die net de status hebben van oldtimer .waar veel in wordt gereden aanpakken dat zijn de vervuilers
Joep schreef op 12-11-12 19:17
Kan ik de overheid aansprakelijk stellen voor de waardevermindering van mijn oltimers? Die hebben nú ongeveer een handelswaarde van 5000 euro, straks 150 euro schrotprijs. Toch vreemd dat dat zómaar kan, misschien moeten we als één front een schadevergoeding indienen!
Bart schreef op 14-11-12 10:21
Ik zit in het onderwijs, en heb dus een lange zomervakantie. (lekker) Als ik met mijn VW T2 campertje de zomervakantie op stap ga ben ik zo 6 weken weg. Ik rij niet zoveel KM's maar 30 dagen, da's zo gepiept! Dan mag ik niet ook nog eens een weekeindje naar de Veluwe? dit is toch te gek! Ik denk dat er door deze regeling veel meer mensen hun oldtimer juist als dagelijkse auto gaan gebruiken! volgens mij slaat de regering de plank weer eens mis! Iets wat goed is, moet je goed laten! Ik vind het ook vreemd dat een zo grote verandering zomaar kan zonder compensatie of overgangsregeling etc...
Norbert schreef op 16-11-12 23:39
Ik rij sinds vorig jaar in een suzuki alto uit 1985, in 1985 geimporteerd uit Japan, dus voor deze auto is altijd wegenbelasting betaald. Deze auto wordt weinig gebruikt, springt zuinig om met brandstof en heeft de staatskas het laatste jaar zo'n €200 aan BTW opgeleverd ivm met onderhoud. Ook heb ik een audi 100 1,8 uit 1984 waar ik dagelijks mee rij, het is een zuinige auto, 1050 kg en 200000 km en geimporteerd uit duitsland.
Beide auto's zijn best goed en kunnen nog jaren mee.
Je kan ze ook versmelten en er een toyota prius van maken die heel wat milieuonverdelige energie wegslobberd en waarvan ik niet verwacht dat zo'n raar ding de leeftijd van menige oldtimer zal gaan halen.
Bert schreef op 17-11-12 13:45
Laat de vervuiler betalen.
Eduard Pijl schreef op 19-11-12 04:09
Iedereen zou een klacht moeten mailen naar het Ministerie van Infrastructuur en Milieu tot hun mailboxen uitpuilen. Een klacht waarin je aangeeft natuurlijk niet te geloven in die milieusmoes en dat ze zelfs nooit het beoogde bedrag van ca 150 miljoen zullen kunnen binnen harken.
Deze mensen op het ministerie van Infrastructuur en Milieu ontvangen dolgraag email: jaap.stuurwold@minienm.nl mc.reusken@minienm.nl. elif.bagci@minienm.nl laura.kwakernaat@minienm.nl. sjirk.kuijper@minienm.nl. Ze zullen niet altijd antwoorden. Een mail die wel beantwoord zal moeten worden is het algemene klachtenformulier van Rijksoverheid.nl.
Mooier is ook wanneer je direct, helaas alleen middels een brief, om opheldering vraagt aan Rutte zelf. Je kunt dan bijvoorbeeld ook even informeren waar je de rekening naar toe kunt sturen voor wat betreft de scahde vergoeding voor het aanzienlijke waardeverlies van je oldtimer waar nu al sprake van is. Ongeacht of die vrijstelling nu wel of niet geschrapt wordt.
Minister-president Minister van Algemene zaken, Postbus 20001, 2500 EA. Den Haag
Eduard Pijl schreef op 19-11-12 04:15
Dit zou dan weer de zoveelste variatie op een onnodig thema worden nadat nog niet eén jaar geleden de regeling ook alweer veranderd is. Wanneer houdt dat eens op en komt Den Haag eindelijk eens met een effectief en vooral rechtvaardig wegenbelastingssysteem ? Ik weet al waarom dat geen prioriteit heeft. In de huidige idiote situatie harkt Den Haag meer geld binnen dan met een rechtvaardig systeem. Zo eenvoudig is dat.
winter meijer schreef op 20-11-12 15:36
Waarom blijven er ook hier nog mensen over het milieu kletsen terwijl iedereen weet dat het niets met een mileu maatregel te maken heeft maar puur met belasting inkomsten.
Nog meer geld uit die auto binnen harken. Misschien als het echt om het mileu gaat zouden de hoge heren in denhaag eens moeten kijken in welke auto ze zelf rijden en hoe vervuilend die is.
Daar kan menig oldtimer nog heel wat kilometers voor rijden.
Niets veranderen en gewoon zo laten.
Oja ik heb geen oldtimer.
Plaats reactie
Reageren
- Reageren alleen onder eigen naam;
- Geen persoonlijke gegevens in reactie plaatsen;
- Reacties moeten over het onderwerp van het artikel gaan;
- Maak gebruik van correct Nederlands taalgebruik;
- Geen spam;
- Respecteer andere bezoekers.
Door te reageren verklaart u de
algemene voorwaarden gelezen te hebben en ermee akkoord te gaan.
Mensen die hun auto dagelijks gebruiken zijn geen liefhebbers of hobbyisten? Ook jongere auto's worden gepoets getuned en tochten mee gemaakt. Ik ben in het bezit van een 26 jaar oude diesel en heb hier wat belastingvoordeel van. Vandaag toevallig nog set mistlampen gemonteerd samengestelt met oude mistlampen die via Ebay aangeschaft zijn. Een set remblokken en schijven a €150,- , €31,50 belasting betaald. Mijn auto is mijn hobby maar moet er dagelijks mee naar het werk en kan zo iets terug verdienen van de dingen wat duurder zijn geworden of wat men wil afschaffen zoals belastingvrije reiskosten vergoeding(35% van €110,-). Betalen we niet al genoeg belasting over alles en nog wat en moeten we alles waar iets op te verdienen valt belasten onder het mom van het milieu. Ik zie dagelijks een Duiste dieseltrein langskomen bij ons met 5 mensen erin, dat is pas milieu belasting.
Helemaal mee eens Leo,
Nederlandse originele kentekens ongemoeid laten, die hebben de schatkist al genoeg gevuld. Ná 1986 afgegeven kentekens, dus import, op 60 dagen kaart zetten. De regering loopt wel flink wat inkomsten mis doordat er geen lpg meer getankt wordt, dat hebben ze zelf niet in de gaten, denk ik.
de liefhebber die een oldtimer hebben voor hun plezier afblijven geen wegenbelasting, maar de mercedes diesels die net de status hebben van oldtimer .waar veel in wordt gereden aanpakken dat zijn de vervuilers
Kan ik de overheid aansprakelijk stellen voor de waardevermindering van mijn oltimers? Die hebben nú ongeveer een handelswaarde van 5000 euro, straks 150 euro schrotprijs. Toch vreemd dat dat zómaar kan, misschien moeten we als één front een schadevergoeding indienen!
Ik zit in het onderwijs, en heb dus een lange zomervakantie. (lekker) Als ik met mijn VW T2 campertje de zomervakantie op stap ga ben ik zo 6 weken weg. Ik rij niet zoveel KM's maar 30 dagen, da's zo gepiept! Dan mag ik niet ook nog eens een weekeindje naar de Veluwe? dit is toch te gek! Ik denk dat er door deze regeling veel meer mensen hun oldtimer juist als dagelijkse auto gaan gebruiken! volgens mij slaat de regering de plank weer eens mis! Iets wat goed is, moet je goed laten! Ik vind het ook vreemd dat een zo grote verandering zomaar kan zonder compensatie of overgangsregeling etc...
Ik rij sinds vorig jaar in een suzuki alto uit 1985, in 1985 geimporteerd uit Japan, dus voor deze auto is altijd wegenbelasting betaald. Deze auto wordt weinig gebruikt, springt zuinig om met brandstof en heeft de staatskas het laatste jaar zo'n €200 aan BTW opgeleverd ivm met onderhoud. Ook heb ik een audi 100 1,8 uit 1984 waar ik dagelijks mee rij, het is een zuinige auto, 1050 kg en 200000 km en geimporteerd uit duitsland.
Beide auto's zijn best goed en kunnen nog jaren mee.
Je kan ze ook versmelten en er een toyota prius van maken die heel wat milieuonverdelige energie wegslobberd en waarvan ik niet verwacht dat zo'n raar ding de leeftijd van menige oldtimer zal gaan halen.
Laat de vervuiler betalen.
Iedereen zou een klacht moeten mailen naar het Ministerie van Infrastructuur en Milieu tot hun mailboxen uitpuilen. Een klacht waarin je aangeeft natuurlijk niet te geloven in die milieusmoes en dat ze zelfs nooit het beoogde bedrag van ca 150 miljoen zullen kunnen binnen harken.
Deze mensen op het ministerie van Infrastructuur en Milieu ontvangen dolgraag email: jaap.stuurwold@minienm.nl mc.reusken@minienm.nl. elif.bagci@minienm.nl laura.kwakernaat@minienm.nl. sjirk.kuijper@minienm.nl. Ze zullen niet altijd antwoorden. Een mail die wel beantwoord zal moeten worden is het algemene klachtenformulier van Rijksoverheid.nl.
Mooier is ook wanneer je direct, helaas alleen middels een brief, om opheldering vraagt aan Rutte zelf. Je kunt dan bijvoorbeeld ook even informeren waar je de rekening naar toe kunt sturen voor wat betreft de scahde vergoeding voor het aanzienlijke waardeverlies van je oldtimer waar nu al sprake van is. Ongeacht of die vrijstelling nu wel of niet geschrapt wordt.
Minister-president Minister van Algemene zaken, Postbus 20001, 2500 EA. Den Haag
Dit zou dan weer de zoveelste variatie op een onnodig thema worden nadat nog niet eén jaar geleden de regeling ook alweer veranderd is. Wanneer houdt dat eens op en komt Den Haag eindelijk eens met een effectief en vooral rechtvaardig wegenbelastingssysteem ? Ik weet al waarom dat geen prioriteit heeft. In de huidige idiote situatie harkt Den Haag meer geld binnen dan met een rechtvaardig systeem. Zo eenvoudig is dat.
Waarom blijven er ook hier nog mensen over het milieu kletsen terwijl iedereen weet dat het niets met een mileu maatregel te maken heeft maar puur met belasting inkomsten.
Nog meer geld uit die auto binnen harken. Misschien als het echt om het mileu gaat zouden de hoge heren in denhaag eens moeten kijken in welke auto ze zelf rijden en hoe vervuilend die is.
Daar kan menig oldtimer nog heel wat kilometers voor rijden.
Niets veranderen en gewoon zo laten.
Oja ik heb geen oldtimer.
Plaats reactie
Reageren
- Reageren alleen onder eigen naam;- Geen persoonlijke gegevens in reactie plaatsen;
- Reacties moeten over het onderwerp van het artikel gaan;
- Maak gebruik van correct Nederlands taalgebruik;
- Geen spam;
- Respecteer andere bezoekers.
Door te reageren verklaart u de algemene voorwaarden gelezen te hebben en ermee akkoord te gaan.