Twan schreef op 01-08-10 13:06
Heb deze auto nu drie weken in bezit. Wat een luxe en comfort in vergelijking met de aanschafprijs, super! Geen wegenbelasting, veel ruimte en ook nog eens 1300km op een tank. Vorige auto was ook vorige versie van de fabia. Scheelt mij gewoon 1300,- euro per jaar aan kosten. Simpele som, en ach, voor mij snel genoeg. Ik hoef alleen maar van A naar B!
wilma schreef op 19-08-10 11:04
Ik heb test gereden in de auto. Ben helemaal verliefd op zijn uiterlijk en het feit dat je een hele complete (grote)standaard auto koopt. Helaas ga ik niet over tot aankoop. Ik vind dat de motor onvoldoende vermogen heeft. Je moet behoorlijk wat toeren maken om lekker te rijden. 80 km rijden in zijn 5e versnelling rijd niet lekker. Terwijl als je zuinig wilt rijden je juist weinig toeren wilt maken. Kortom... de auto is te groot voor de motor die erin zit. (3 cilinder)
Sjaak. e-mail: magnor@veteranen.nl schreef op 02-10-10 23:34
Het is allemaal waar wat er in het folder staat maar..............De nuttige bagageruimteinhoud is rondweg GELOGEN.
Waarom? Omdat in het folder geweldig over de totale bagageruimte inhoud wordt opgehemelt, doch het folder vertelt er niet bij dat deze ruimte niet gedeeltelijk is gevuld met het reservewiel. Dat zit er namelijk glad niet in. Jammer als je bandepech krijgt. Dus als die er wel in zit, wat in iedere normale auto wel behoort te zitten, dan is de bagageruimte ineens geen 1485 ltr meer. Dat noem ik toch een pittige misleiding. Was aanvankelijk zelf van plan om een Fabia Greenline aan te schaffen, maar nu ik dit weet, bedenk ik me nog even.
A.F. de Fluiter schreef op 11-11-10 23:27
Ik heb deze auto nu ongeveer 6 weken in bezit en ik ben heel, heel tevreden. Natuurlijk is het optimale verbruik (ongeveer 1:33) alleen te halen bij 80-90 km/uur (de cruise-control maakt het makkelijk) maar het gemiddelde verbruik van de afgelopen 2200 km was 4.5 liter (1:22) en dat inclusief vele files! Geweldig! Meekomen in het verkeer geeft geen enkel probleem, bedenk dat de auto een top heeft van 170 Km/uur. Auto is mooi afgewerkt en de voorkant is mooi van vorm. Dit ondanks dat ik de auto puur uit praktische overwegingen heb gekocht. De opmerking over het reserve wiel is overigens incorrect, er is ruime onder de bagageruimte waar een reservewiel geplaatst kan worden en dus niet ten koste gaat van de bagageruimte.
Bart schreef op 28-11-10 14:08
Ik rij een mercedes met een 4,2 liter v8 motor op LPG, luxe, comfort, lage brandstofkosten, die de wegenbelasting compenseren, milieurvriendelijk (want LPG)..heerlijk en dat voor maar 6500 euro ;-)
Sven schreef op 24-01-11 19:24
Helaas Bart, is niet juist. Hier een rekensommetje, even puur de brandstof die volgens jou lager zijn dan van deze Skode 1.2 diesel. Uitgaande van het rijden van 1000 km; jouw v8 rijdt op lpg denk ik 1 op 7 schat ik zo. Dan verbruik je dus op 1000km 142 liter, maal € 0,70 = € 100,-. Deze Skoda rijdt 1 op 22. Dus 45 liter diesel a € 1,28 = € 58! En dan betaal je óók nog eens géén wegenbelasting...
Wil schreef op 10-02-11 12:05
Is de scoda aan te raden om te kopen? Wij zijn een gezinnetje die uit drie personen bestaat, de langste is 1.87 m lang
Ton van de Sanden schreef op 14-02-11 21:12
Ik heb sinds 29 october een nieuwe skoda combi greenline in mijn bezit ik heb deze gekocht omdat mijn vorige auto een zaffira cosmo diesel mij te duur in belasting werdt en 126€ p/maand belasting koste en deze opel reed ik gemiddeld 1op 16 mee.
DE skoda waar ik nu mee rij loopt maar gemiddeld 1op 21 dus geen 1 op 33.dit is wel te halen als je in de stad 50km/uur rijd met cruisecontrol.
Ton van de Sanden schreef op 14-02-11 21:21
wil ik raad je aan om deze skoda te kopen er kunnen zeer lange mensen ruim in zitten,en de koffer ruimte is heel groot alleen jammer dat je de bagage over een drempel moet tillen.
Ik heb er zelf een reserve wiel met krik en gereedschap dat vind ik prettiger dan met de spuitbus en lucht pompje.
IGNAS VAN DER MEER schreef op 01-04-11 20:44
Ik heb 20 jaar Toyota gereden de laatste 6 jaar een Avensis 2.0 Turbo diesel station. 1:16 en €120,- pm wegenbelasting. De auto was aan vervanging toe stond bijna 500.000 km op. De Fabia was aantrekkelijk in prijs en gebruik maar stond mij tegen omdat het een Skoda was en ook nog een 3 cylinder. Maar ik heb hem toch gekocht. Ik ben aangenaam verrast door de complete inrichting en het rijcomfort. Met 120 km is deze auto heerlijk stil en je rijdt met gemak 1 op 21 ook als je sportief rijdt. Door op het juiste toerental te schakelen is de auto ook best snel. 1 op 29 vind ik niet realistisch en doet afbreuk aan de verkoop. Als je je best doet haalt hij 1 op 25.
joke van delft schreef op 21-02-12 14:50
we hebben nu een fiat doblo jtd diesel, we willen naar een wegenbelasting vrije auto, met vermogen om in de bergen te rijden, en ook confortabel is op een lange rit, welke auto raden jullie aan?
boy Hengelo schreef op 04-07-12 13:07
Ik rij nu ong. 2 jaar skoda greenline diesel.ca. 38000km. Belastingvrij. Bvalt uitstekend.
Meer dan voldoende ruimte.
Als Reservewiel een winterbandwiel.
4baaccd0
Jack schreef op 01-10-12 16:07
Hallo allemaal.
Ik heb deze auto nu precies 18 maanden en ik voorheen een 1800 Mazda premacy.
Ik had mijn twijfels over deze auto maar kocht hem vanwege de ruimte en uiteraard de prijs en wegenbelasting vrij tot 2014.
Nu na 30.000 km gereden te hebben, kom ik gemiddeld op 1:22.
Ruimte genoeg en wat de trekkracht betreft, in z'n 1 matig, maar op de grote weg doet deze auto het vele malen beter dan mijn Premacy.
Ik ben dik tevreden en de 1 : 33 nam ik al bij de aankoop met een korreltje zout.
Met de 1 : 22 ben ik dik tevreden en ik hoef er zelfs niet voorzichtig mee te rijden.
Al met al een dikke voldoende voor deze auto.
Alleen ben ik bang dat er op 1 januari 2014 ruim 200 euro per maand aan wegen belasting betaald moet gaan worden.
Maar daar hebben we dan ruim 3 jaar gratis voor gereden, althans wat de wegenbelasting betreft.
Plaats reactie
Reageren
- Reageren alleen onder eigen naam;
- Geen persoonlijke gegevens in reactie plaatsen;
- Reacties moeten over het onderwerp van het artikel gaan;
- Maak gebruik van correct Nederlands taalgebruik;
- Geen spam;
- Respecteer andere bezoekers.
Door te reageren verklaart u de
algemene voorwaarden gelezen te hebben en ermee akkoord te gaan.
Heb deze auto nu drie weken in bezit. Wat een luxe en comfort in vergelijking met de aanschafprijs, super! Geen wegenbelasting, veel ruimte en ook nog eens 1300km op een tank. Vorige auto was ook vorige versie van de fabia. Scheelt mij gewoon 1300,- euro per jaar aan kosten. Simpele som, en ach, voor mij snel genoeg. Ik hoef alleen maar van A naar B!
Ik heb test gereden in de auto. Ben helemaal verliefd op zijn uiterlijk en het feit dat je een hele complete (grote)standaard auto koopt. Helaas ga ik niet over tot aankoop. Ik vind dat de motor onvoldoende vermogen heeft. Je moet behoorlijk wat toeren maken om lekker te rijden. 80 km rijden in zijn 5e versnelling rijd niet lekker. Terwijl als je zuinig wilt rijden je juist weinig toeren wilt maken. Kortom... de auto is te groot voor de motor die erin zit. (3 cilinder)
Het is allemaal waar wat er in het folder staat maar..............De nuttige bagageruimteinhoud is rondweg GELOGEN.
Waarom? Omdat in het folder geweldig over de totale bagageruimte inhoud wordt opgehemelt, doch het folder vertelt er niet bij dat deze ruimte niet gedeeltelijk is gevuld met het reservewiel. Dat zit er namelijk glad niet in. Jammer als je bandepech krijgt. Dus als die er wel in zit, wat in iedere normale auto wel behoort te zitten, dan is de bagageruimte ineens geen 1485 ltr meer. Dat noem ik toch een pittige misleiding. Was aanvankelijk zelf van plan om een Fabia Greenline aan te schaffen, maar nu ik dit weet, bedenk ik me nog even.
Ik heb deze auto nu ongeveer 6 weken in bezit en ik ben heel, heel tevreden. Natuurlijk is het optimale verbruik (ongeveer 1:33) alleen te halen bij 80-90 km/uur (de cruise-control maakt het makkelijk) maar het gemiddelde verbruik van de afgelopen 2200 km was 4.5 liter (1:22) en dat inclusief vele files! Geweldig! Meekomen in het verkeer geeft geen enkel probleem, bedenk dat de auto een top heeft van 170 Km/uur. Auto is mooi afgewerkt en de voorkant is mooi van vorm. Dit ondanks dat ik de auto puur uit praktische overwegingen heb gekocht. De opmerking over het reserve wiel is overigens incorrect, er is ruime onder de bagageruimte waar een reservewiel geplaatst kan worden en dus niet ten koste gaat van de bagageruimte.
Ik rij een mercedes met een 4,2 liter v8 motor op LPG, luxe, comfort, lage brandstofkosten, die de wegenbelasting compenseren, milieurvriendelijk (want LPG)..heerlijk en dat voor maar 6500 euro ;-)
Helaas Bart, is niet juist. Hier een rekensommetje, even puur de brandstof die volgens jou lager zijn dan van deze Skode 1.2 diesel. Uitgaande van het rijden van 1000 km; jouw v8 rijdt op lpg denk ik 1 op 7 schat ik zo. Dan verbruik je dus op 1000km 142 liter, maal € 0,70 = € 100,-. Deze Skoda rijdt 1 op 22. Dus 45 liter diesel a € 1,28 = € 58! En dan betaal je óók nog eens géén wegenbelasting...
Is de scoda aan te raden om te kopen? Wij zijn een gezinnetje die uit drie personen bestaat, de langste is 1.87 m lang
Ik heb sinds 29 october een nieuwe skoda combi greenline in mijn bezit ik heb deze gekocht omdat mijn vorige auto een zaffira cosmo diesel mij te duur in belasting werdt en 126€ p/maand belasting koste en deze opel reed ik gemiddeld 1op 16 mee.
DE skoda waar ik nu mee rij loopt maar gemiddeld 1op 21 dus geen 1 op 33.dit is wel te halen als je in de stad 50km/uur rijd met cruisecontrol.
wil ik raad je aan om deze skoda te kopen er kunnen zeer lange mensen ruim in zitten,en de koffer ruimte is heel groot alleen jammer dat je de bagage over een drempel moet tillen.
Ik heb er zelf een reserve wiel met krik en gereedschap dat vind ik prettiger dan met de spuitbus en lucht pompje.
Ik heb 20 jaar Toyota gereden de laatste 6 jaar een Avensis 2.0 Turbo diesel station. 1:16 en €120,- pm wegenbelasting. De auto was aan vervanging toe stond bijna 500.000 km op. De Fabia was aantrekkelijk in prijs en gebruik maar stond mij tegen omdat het een Skoda was en ook nog een 3 cylinder. Maar ik heb hem toch gekocht. Ik ben aangenaam verrast door de complete inrichting en het rijcomfort. Met 120 km is deze auto heerlijk stil en je rijdt met gemak 1 op 21 ook als je sportief rijdt. Door op het juiste toerental te schakelen is de auto ook best snel. 1 op 29 vind ik niet realistisch en doet afbreuk aan de verkoop. Als je je best doet haalt hij 1 op 25.
we hebben nu een fiat doblo jtd diesel, we willen naar een wegenbelasting vrije auto, met vermogen om in de bergen te rijden, en ook confortabel is op een lange rit, welke auto raden jullie aan?
Ik rij nu ong. 2 jaar skoda greenline diesel.ca. 38000km. Belastingvrij. Bvalt uitstekend.
Meer dan voldoende ruimte.
Als Reservewiel een winterbandwiel.
4baaccd0
Hallo allemaal.
Ik heb deze auto nu precies 18 maanden en ik voorheen een 1800 Mazda premacy.
Ik had mijn twijfels over deze auto maar kocht hem vanwege de ruimte en uiteraard de prijs en wegenbelasting vrij tot 2014.
Nu na 30.000 km gereden te hebben, kom ik gemiddeld op 1:22.
Ruimte genoeg en wat de trekkracht betreft, in z'n 1 matig, maar op de grote weg doet deze auto het vele malen beter dan mijn Premacy.
Ik ben dik tevreden en de 1 : 33 nam ik al bij de aankoop met een korreltje zout.
Met de 1 : 22 ben ik dik tevreden en ik hoef er zelfs niet voorzichtig mee te rijden.
Al met al een dikke voldoende voor deze auto.
Alleen ben ik bang dat er op 1 januari 2014 ruim 200 euro per maand aan wegen belasting betaald moet gaan worden.
Maar daar hebben we dan ruim 3 jaar gratis voor gereden, althans wat de wegenbelasting betreft.
Plaats reactie
Reageren
- Reageren alleen onder eigen naam;- Geen persoonlijke gegevens in reactie plaatsen;
- Reacties moeten over het onderwerp van het artikel gaan;
- Maak gebruik van correct Nederlands taalgebruik;
- Geen spam;
- Respecteer andere bezoekers.
Door te reageren verklaart u de algemene voorwaarden gelezen te hebben en ermee akkoord te gaan.