f,b,neter schreef op 07-08-10 11:27
Het zou de nwe regering sieren om dit millieu voordeel te continueren. De overheid propageert het millieu en dient dan ook haar beloften in deze na te komen.
Amalia schreef op 08-08-10 20:33
Het zou voor ons en velen met ons heel zuur zijn, als wij wegenbelasting moeten gaan betalen.
Wij hebben net een zuinige bpm en belastingvrije auto besteld. Deze zal in oktober 2010 afgeleverd worden!Hopelijk kijkt de nieuwe regering hier naar!!!
Ben schreef op 09-08-10 13:28
Ergens niet zo gek dat het wordt afgeschaft, het is wegenbelasting en of je nu zuinig of onzuinig rijd je "belast" de wegen. Wel is het lullig voor diegene die er zojuist een hebben aangeschaft maar bijna elke nederlander weet ondertussen dat er niets zo onbetrouwbaars is als de overheid! Goedkoop wordt zo duurkoop hier heeft de koper ook zijn eigen verantwoording in.
Ben S. schreef op 10-08-10 13:08
Aan de enekant vind ik het wel goed dat ze het gaan afschaffen aan de andere kant niet.
Wel: Ze moeten gewoon "vervuiler betaald" aanschaffen ook wel bekend als de kilometer heffing.
Niet: Autoindustrie heeft heel wat onderzoek gedaan hoe ze hun auto's zo zuinig mogelijk maken en nu is hun werk weer teniet gedaan door de overheid.
Of ze moeten het een beetje combineren kilometer heffing maar met korting als je in een zuinige auto rijdt.
Robin (beheerder) schreef op 10-08-10 16:05
@Ben S.
De kilometerheffing zal er niet komen, althans, niet in de vorm zoals hij dreigde te komen: een kastje in de auto. Zowel PVV als VVD zijn tegen en Camiel Eurlings zit niet meer in de politiek. Maar je hebt inderdaad gelijk dat de vervuiler moet betalen. Ookal is het aantal CO2's zo laag, je blijft vervuilen.
Anton schreef op 10-08-10 16:10
Het is gewoon allemaal flauwekul. Eerst stimuleren dat we schoner gaan rijden en dan door het grote (=eigen) succes het gek vinden dat er minder inkomsten binnenkomen. Hier hoef je niet voor gestudeert te hebben of wetenschappeklijke onderzoeken voor te houden.
Wat nu weer extra zuur is, is dat het voornamelijk gaat om kleine goedkopere auto's en nu eens niet die grote duurbetaalde lease auto's. Laat ook een de gewone hardwerkende particulier eens profiteren. Een vertegenwoordiger gaat echt niet in een Opel Agila 1.0 gas rijden, of een Skoda Fabia 1.2
Nee de gewone man moet onderdrukt worden en de rijken moeten rijk blijven.
Ook tegen de VVD stemmen is mogelijk.
Jonne schreef op 11-08-10 10:18
Het belastingvrij rijden is een overheidsmaatregel. Dus niet illegaal. Huizenbezitters profiteren van hypotheekrenteaftrek en kopen op basis daarvan een huis. Milieuspaarders en mensen met een beperkt budget kopen op basis van de door de overheid geboden mogelijkheden een "groene" auto.
Afschaffen betekent misleiding van de 150.000 (aanstaande) bezitters.
Zeker voor rijders, die reeds zo'n auto bezitten of er een besteld hebben.
anoniem schreef op 11-08-10 14:43
Volgens mij was bij de invoering al bekend dat het een tijdelijke regeling was, en dat het het 2012 weer opnieuw zal worden bekeken.
Dus ik zou zeggen profiteer er nu van maar straks niet zeuren!
Tenslotte heb je al geprofiteerd door geen BPM te betalen
anoniem schreef op 11-08-10 14:44
Volgens mij was bij de invoering al bekend dat het een tijdelijke regeling was, en dat het het 2012 weer opnieuw zal worden bekeken.
Dus ik zou zeggen profiteer er nu van maar straks niet zeuren!
Tenslotte heb je al geprofiteerd door geen BPM te betalen
Ruud schreef op 12-08-10 17:31
Op zich kan je verwachten dat deze regeling niet oneindig door kan gaan. Er komen dan steeds minder auto's die belasting gaan betalen en dus die auto's die wel belasting moeten betalen gaan steeds meer betalen. Of dat nou zo eerlijk is?
Gewoon wegenbelasting heffen naar uitstoot en gereden kilometers. Hoe meer je van de wegen gebruik maakt en hoe meer je vervuilt, des te meer je betaald, lijkt me heel erg eerlijk, toch?
jan schreef op 12-08-10 18:56
Eerst stimuleren en daarna afgestrafd worden. Als dat het beleid wordt , dan kunnen we ons wel schrap zetten voor nog meerdere afstraffingen van dit kabinet.
jos schreef op 12-08-10 18:59
Gewoon de wegenbelasting afschaffen. De brandstofprijzen zijn al hoog genoeg.
Of de belasting afhankelijk maken van het aantal gereden kilometers.
Jo.Lemmens schreef op 13-08-10 09:41
Natuurlijk loopt de fiscus in eerste instantie belastingen mis, maar de consument zal dit aan andere zaken besteden zodat de fiscus via een omweg toch haar inkomsten heft.
Veder zou een afschaffing van de vrijstelling van wegenbelasting (zeker voor de mensen welke al een dergelijke auto hebben aangeschaft) vallen onder competitievervalsing.
Immers worden nu bepaalde typen aangeschaft ivm het voordeel.
popey schreef op 13-08-10 10:54
Ik heb altijd wel gedacht, veel belastingvrije autos minder geld in de schatkist.Hopelijk houdt de regering zich aan de belofte: ZUINIGE AUTOS GEEN WEGENBELASTING
robert schreef op 13-08-10 12:12
Eerst mensen verantwoordelijk maken voor het milieu.
en stimulirings matregelen geven, om daarna hun kop er af haken omdat zij zo nette manier een bijdrage hebben geleverd door op een duurdere auto te investeren voor het milieu.
schande vvd uw grootste achterban rijd hier namelijk in.
dit zijn namelijk de middenklasse die op u hebben gestemd
EEF schreef op 13-08-10 12:40
Ook ik heb een belastingvrije auto besteld in dit geval een diesel, voorheen benzine. Mocht de regeling in zij geheel worden terug gedraaid dan betaal ik drie maal meer belasting dan met benzine en dat met AOW en een klein pensioen. Kan mij niet indenken dat het CDA-waar ik altijd op gestemd heb- hier niet krachtig tegen protest tegen aantekend bij de vorming van een nieuw kabinet.Geheel belastingvrij behoeft mij ook niet,alleen diegene die alreeds zo'n belastingvrij auto hebben gekocht moeten geen dupe worden van deze regeling
Willem schreef op 13-08-10 13:11
Deze regeling is alleen voor mensen die blijkbaar geld genoeg hebben om een nieuwe auto te kunnen kopen. De gewone man die niet anders kan dan een oude tweedehands rijden wordt hierdoor gestraft, want die kan opdraaien voor het tekort (de wegenbelasting op mijn oude diesel is weer omhoog gegaan). Ik wil wel schoon rijden, maar kan het niet betalen. Zeker niet nu de oude auto bij inruil helemaal niets meer opleveren.
Dus ik zeg afschaffen die regeling!
(Wel onwennig dat juist de VVD zo opkomt voor de gewone man, maar beter laat dan nooit !)
nettie schreef op 13-08-10 15:17
ik heb net auto besteld die valt in de belastingvrije voet,ik zit te wachten op de levering
Ik heb lang nagedacht over een 1.0 motor maar door deze regeling heb ik toch besloten om hem te kopen.
Het zal toch niet waar zijn dat ik dadelijk nog duurder uit ben als de auto die ik nu gekocht heb, omdat mijn nieuwe auto lpg bevat en dus in de duurdere tarieven gaat vallen, als de auto die ik nu rijdt.
Ik heb gekozen om goedkoper te gaan rijden, dus als alles teruggedraaid gaat worden zit ik met een auto die ik normaal niet gekozen zou hebben.
Triest toch,, veel geld kwijt en nog duurder uit ook
Jaap schreef op 13-08-10 16:22
Ineens moet de volgend de VVD-fractie van de Tweede Kamer de fiscale regeling voor het rijden in een zuinige en milieuvriendelijke auto worden afgeschaft. Waarom ? Omdat men een comfortabele energieverslindende en milieubelastende Audi, Mercedes of SUV onder de kont heeft en het wellicht niet kan uitstaan dat zij nu meer moeten betalen.
Juist de opmars van de vele SUV-s in dit te kleine land moet worden gekeerd.
Paul schreef op 13-08-10 17:52
Allemaal leuk en wel, maar als je een ouwe stinkende diesel van voor 1986 hebt rijd je ook belastingvrij. En die hebben een uitstoot van 20 nieuwe bij mekaar. Nu worden wij G3 LPG rijders ook al jaren bestrafd met extra belasting, terwijl LPG schoner is als diesel en benzine. Bovendien heft de staat belasting op belasting. Kijk maar eens wat op de benzine zit. Buiten dat zit er op de accijns ook nog eens BTW. Dus ook nog eens belasting op belasting. Leuker kunnen we het niet maken.
Paul schreef op 13-08-10 17:53
Allemaal leuk en wel, maar als je een ouwe stinkende diesel van voor 1986 hebt rijd je ook belastingvrij. En die hebben een uitstoot van 20 nieuwe bij mekaar. Nu worden wij G3 LPG rijders ook al jaren bestrafd met extra belasting, terwijl LPG schoner is als diesel en benzine. Bovendien heft de staat belasting op belasting. Kijk maar eens wat op de benzine zit. Buiten dat zit er op de accijns ook nog eens BTW. Dus ook nog eens belasting op belasting. Leuker kunnen we het niet maken.
g.kanters schreef op 13-08-10 20:57
Ik zeg wilders stemmen weg met dit kabinet!!!!!!!!!
sandra schreef op 13-08-10 21:46
ook wij hebben net een \\\"groene\\\" auto besteld... en ja, dat deden we alleen omdat we dat voordeel hadden..ook wij zitten straks met een duurdere auto dan we hadden (we gaan van benzine naar diesel)..
triest hoor dat dit allemaal kan. Ik wist heus wel dat dit geen jaren zou gaan duren..maar dat ik er zo kort van zou genieten...nee dit is belachelijk..
Anoumoes schreef op 14-08-10 12:28
Toch appart dat de politiek het eerst verkoopt als goed voor het millieu
maar wat je nu weer gaat krijgen is mensen die hun zuinige auto weer inruilen voor een vervuilende... wie profiteert daar dan van???
Anoumoes schreef op 14-08-10 12:28
Toch appart dat de politiek het eerst verkoopt als goed voor het millieu
maar wat je nu weer gaat krijgen is mensen die hun zuinige auto weer inruilen voor een vervuilende... wie profiteert daar dan van???
Rindert schreef op 15-08-10 03:03
De auto wordt sinds Den Uyl als melkkoe gebruikt. Laten we alsjeblieft de krokodillen-tranen achterwege! Het zal in ons land ALTIJD als melkkoe gebruikt worden. Onze overheid, met zijn miljarden verslindende subsidie-regelingen, heeft nu eenmaal melkkoe?ɬ´n nodig. Dus halen ze het hier niet, dan wel ergens andere. Maar wij als brave burgers zullen MOETEN betalen. Alleen de superrijken en de criminelen ontspringen deze ordinaire belasting dans!
Rindert schreef op 15-08-10 03:04
De auto wordt sinds Den Uyl als melkkoe gebruikt. Laten we alsjeblieft de krokodillen-tranen achterwege! Het zal in ons land ALTIJD als melkkoe gebruikt worden. Onze overheid, met zijn miljarden verslindende subsidie-regelingen, heeft nu eenmaal melkkoe nodig. Dus halen ze het hier niet, dan wel ergens andere. Maar wij als brave burgers zullen MOETEN betalen. Alleen de superrijken en de criminelen ontspringen deze ordinaire belasting dans!
Rindert schreef op 15-08-10 03:06
De auto wordt sinds Den Uyl als melkkoe gebruikt. Laten we alsjeblieft de krokodillen-tranen achterwege! Het zal in ons land ALTIJD als melkkoe gebruikt worden. Onze overheid, met zijn miljarden verslindende subsidie-regelingen, heeft nu eenmaal melkkoe?ɬ´n nodig. Dus halen ze het hier niet, dan wel ergens andere. Maar wij als brave burgers zullen MOETEN betalen. Alleen de superrijken en de criminelen ontspringen deze ordinaire belasting dans!
Rindert schreef op 15-08-10 03:07
De auto wordt sinds Den Uyl als melkkoe gebruikt. Laten we alsjeblieft de krokodillen-tranen achterwege! Het zal in ons land ALTIJD als melkkoe gebruikt worden. Onze overheid, met zijn miljarden verslindende subsidie-regelingen, heeft nu eenmaal melkkoe?ɬ´n nodig. Dus halen ze het hier niet, dan wel ergens andere. Maar wij als brave burgers zullen MOETEN betalen. Alleen de superrijken en de criminelen ontspringen deze ordinaire belasting dans!
piet schreef op 15-08-10 10:27
Wat een beleid!!! men mag zich in Den Haag wel eens heel erg schamen. We willen toch schone auto's in Nederland! Er zit maar 1 ding op en dat is dat de vervuiler extra moet opdraaien voor dit sussec.
Andre schreef op 15-08-10 13:34
Het is niet meer mogelijk. Als iedereen een "groene" auto koopt, betaald niemand meer wegenbelasting. EN DAN! Nu even nadenken graag.
modaal schreef op 15-08-10 21:15
Dit alles is juist om iedereen mobiel te houden en te krijgen. Denk een na wat de gevolgen zijn als iedereen glasvezel thuis heeft en daardoor 60% van de autobezitters een thuiswerkers worden.
Geen inkomsten uit accijns, boetes, bpm, wegenbelasting, btw etc. Dramatische daling van benzineverkoop, auto's en aan te leggen wegen. Gaat Nelie de knuppel in het hoederhok gooien? Dacht het niet.
deb schreef op 16-08-10 09:13
En ook nu blijkt maar weer dat je de overheid niet kan vertrouwen. Keer op keer worden we teleurgesteld. Eerst iets lekkers geven, voor je neus houden en dan.. snel afpakken. Waarom nog stemmen? Heeft het zin...
ronald schreef op 16-08-10 11:52
Al die linkse ambtenaren er uit gooien. links of rechts kabinet zij blijven zitten met hun rare hersenspinsels.
Pio schreef op 17-08-10 18:23
De overheid is niet te vertrouwen. Eerst iets bedenken en motiveren dat mensen z?ɬ?n een auto kopen en vervolgens met een totaal verkeerde motivatie de regeling weer terug draaien en wel om wille het zoeken naar posten waar geldt te halen is tbv de grote bezuiniging. Wat een stelletje tollenaars. Den Haag: blijf nu eens een keer met je fikken van het geldt van de burgers af. We lijken wel een BB(Burger Bank) voor de overheid aan het worden. Wees betere rentmeesters over het geldt en let op de kleintjes.
weg belasting schreef op 18-08-10 16:08
al jaren geleden was al duidelijk dat LPG erg schoon was.. maar ik betaalde toch de hoofdprijs voor de WB. toen had ik een grijsketeken auto toen werd dit ook afgeschaft en koste het mij een duizend of 2 om dan maar ramen en stoelen in de auto te zetten en omdat anders de auto niets meer waard was,.. NU komen ze weer met een lokkertje.. geen wegenbelasting op zuinige auto.s ben er bijna weer ingetrapt.. maar nu wacht ik wel tot volgend jaar. om te kijken wat ze nu gaan doen.. heb net gehoord dat het toch tot min 2014 loopt dit accoord maar ik kan het alleen nergens terug vinden. eerst de hypotheek rente waardoor alles in stort en nu weer de melkkoe.. benzine en diesel is duur dus waarde moet het heen het dit land.. miljoenen verdwijden er naar buitenlandse landen voor hulp die er toch niet komt..voor de mensen daar. Dus als we die miljoenen nu eens in onze eigen staat steken.. dan kunnen onze mensen daar ook eens van profiteren. en is de schatkist sneller weer vol.. hulp oke maar wel echte hulp..
tvn schreef op 19-08-10 23:25
Ook ik heb een auto besteld die in oktober zal worden geleverd. Daarbij gelet op brandstofgebruik en voordelen van BPM en belastingvrij. Het nu afschaffen van dit voordeel getuigt van een onbetrouwbare overheid en misleiding van de koper. Bovendien moet dan ook de bijtelling voor leaserijders worden herzien.
tvn schreef op 19-08-10 23:25
Ook ik heb een auto besteld die in oktober zal worden geleverd. Daarbij gelet op brandstofgebruik en voordelen van BPM en belastingvrij. Het nu afschaffen van dit voordeel getuigt van een onbetrouwbare overheid en misleiding van de koper. Bovendien moet dan ook de bijtelling voor leaserijders worden herzien.
kees veelbehr schreef op 20-08-10 10:56
voel me wel erg in de maling genomen.
Peter schreef op 20-08-10 21:14
De oplossing is super simpel.
Wegenbelasting afschaffen en opnemen in de benzine/diesel prijs.
Mensen die weinig rijden, of een zuinige milieuvriendelijke auto hebben betalen weinig wegenbelasting.
En op deze manier motiveer je mensen om ook daadwerkelijk zuinig te rijden.
Al die hybrides die nu met 150 over de snelweg jakkeren rijden dan misschien wat langzamer als ze het in hun portemonnee gaan voelen...
Peter schreef op 20-08-10 21:15
De oplossing is super simpel.
Wegenbelasting afschaffen en opnemen in de benzine/diesel prijs.
Mensen die weinig rijden, of een zuinige milieuvriendelijke auto hebben betalen weinig wegenbelasting.
En op deze manier motiveer je mensen om ook daadwerkelijk zuinig te rijden.
Al die hybrides die nu met 150 over de snelweg jakkeren rijden dan misschien wat langzamer als ze het in hun portemonnee gaan voelen...
Robin (beheerder) schreef op 22-08-10 03:10
@ Peter op 20-08-10 om 21:15.
Dat willen de hoge piefen in Nederland niet! Kijk naar de OV chipkaart en het "kastje in de auto" voor het rekeningrijden. Nederland wil altijd graag het wil opnieuw uitvinden en dat kost geld, veel geld. Nadeel van die regeling is echter dat de mensen die aan de grens van Belgie en Duitsland wonen gewoon even omrijden om te tanken. Dan zou je er een Europese regeling van moeten maken, maar het is de enige oplossing, als je echt de verbruiker wil laten betalen
de bonn schreef op 22-08-10 23:08
Toch blijft het een vreemde regeling Je rijd op de weg je maakt er gebruik van,maar je hoeft niks te betalen Ik blijf het een vreemde regeling vinden Ok als je een lagere bpm betaald bij aanschaf of een lagere bijtelling Maar wegenbelasting hoort gewoon iedereen te betalen Of je zou het in de benzine prijs moeten verwerken,maar die is al aan de hoge kant
Bas schreef op 26-08-10 15:40
Ik sluit me volledig aan bij Peter onderstaande redenatie moet het uitgangspunt voor Europa worden bij de beleidsbepaling.
De oplossing is super simpel.
Wegenbelasting afschaffen en opnemen in de benzine/diesel prijs.
Mensen die weinig rijden, of een zuinige milieuvriendelijke auto hebben betalen weinig wegenbelasting.
En op deze manier motiveer je
mensen om ook daadwerkelijk zuinig te rijden.
Al die hybrides die nu met 150 over de snelweg jakkeren rijden dan misschien wat langzamer als ze het in hun portemonnee gaan voelen...
Bas schreef op 26-08-10 15:40
Ik sluit me volledig aan bij Peter onderstaande redenatie moet het uitgangspunt voor Europa worden bij de beleidsbepaling.
De oplossing is super simpel.
Wegenbelasting afschaffen en opnemen in de benzine/diesel prijs.
Mensen die weinig rijden, of een zuinige milieuvriendelijke auto hebben betalen weinig wegenbelasting.
En op deze manier motiveer je
mensen om ook daadwerkelijk zuinig te rijden.
Al die hybrides die nu met 150 over de snelweg jakkeren rijden dan misschien wat langzamer als ze het in hun portemonnee gaan voelen...
JVS schreef op 27-08-10 09:45
De overheid subsidieert, m.n. in het bedrijfsleven, energiezuinige projecten met als doel een schoner milieu. Dat is dus geaccoordeerd beleid. Nu wordt de aanschaf van energiezuinige auto\'s gestimuleerd en hoeft geen wegenbelasting te worden afgedragen. En ja, ook deze auto\'s maken gebruik van de weg; alleen zij beperken de uitstoot en dus schade aan het milieu zeer gedurende de tijd dat zij rijden in vergelijking met de minder schone auto\'s. En dus is de subsidiemaatregel terecht!
frank schreef op 29-08-10 09:05
Al die ophef over co2 is overdreven.
Het wagpark in Nederland draagt maar voor 4 a 5 % bij aan de CO2 uitstoot.
Laat de vliegtuigen en vervuilende industrie maar betalen en laat de melkkoe(auto) eens met rust.
frank schreef op 29-08-10 09:05
Al die ophef over co2 is overdreven.
Het wagpark in Nederland draagt maar voor 4 a 5 % bij aan de CO2 uitstoot.
Laat de vliegtuigen en vervuilende industrie maar betalen en laat de melkkoe(auto) eens met rust.
jaap schreef op 01-09-10 13:04
in duitsland en belgie betalen ze veel minder wegen belasting bv naar het aantal pk dus grootste vervuiler met de meeste pk betaald het meest. eerlijke zaak
107 schreef op 01-09-10 13:39
Schandalig! Als zij de regeling terugdraaien dan niet met terugwerkende kracht! Wat als de overheid weer met een nieuw fenomeen komen, trappen wij als burgers toch niet meer in !?
mk van den broek schreef op 04-09-10 14:51
als we morgen allemaal gaan fietsen
wordt daar weer belasting op geheven
het blijft toch geld kosten
Mathieu schreef op 28-09-10 10:57
Ze moeten helemaal afstappen van die wegenbelasting. De alsmaar aanhoudende regel van het bezit ervan. Ik heb zelf een auto en de meeste collega's van mij ook. Maar bijna allemaal gaan we met de fiets, brommer of bus of te voet, maar de auto staat zo weken voor de deur, maar we moeten wel wegenbelasting blijven betalen terwijl we er weinig gebruik van maken. Dit is gewoonweg niet eerlijk. Het betalen voor het bezit ervan moeten ze afschaffen, en alleen betalen voor het gebruik ervan, dat is eerlijker. Desnoods ipv wegenbelasting maken ze de brandstof wat duurder.!!!
arie terlouw schreef op 29-09-10 21:40
handhaven van voordelen voor zuinige auto's
lpg rijder schreef op 01-11-10 20:52
Voordeel direct afschaffen, het verschil is onterecht tov de gasrijder. Gas is tenminste 10% lager qua uitstoot bij een vergelijkbare auto en dit wordt gestraft met een hogere wegenbelasting
Bas schreef op 06-11-10 15:06
We hebben zelf gekozen voor dit kabinet, we moeten dus ook zelf de gevolgen ondervinden. het blijft de "onbetrouwbare" overheid
Dennis schreef op 23-11-10 09:25
De vervuiler betaald! Wat een onzin, het blijven auto\'s op benzine. Ik rij op gas, dus schoner, maar betaal me scheel aan belasting en iemand die het geld heeft een nieuwe auto aan te schaffen op vervuilende benzine hoeft ook nog eens geen belasting te betalen, wat een kromme wereld.
Gerrit schreef op 30-11-10 15:30
Wat wilt de belasting ?
Dat we hun alleen maar betalen omdat HUN geld nodig hebben of betalen voor iets logisch? Zolang wij de milieu niet beschadigen vind ik dat wij geen wegenbelasting te betalen,en niet MOETEN betalen omdat de overheid anders te kort komt!
piet schreef op 23-01-11 10:34
doe je een keer wat goed's , wordt je later gestraft .
de mensen die hier tegen zijn gooien waarschijnlijk glas in hun groene bak en gooien hun peuk op straat .
nederland , word eens wakker !!!!!!!
H. Spijker schreef op 26-01-11 09:11
Natuurlijk draait het in de politiek niet om het milieu, de mobiliteit, veiligheid. Deze argumenten worden slechts aangegrepen om meer geld bij elkaar te graaien. Uiteindelijk gaat het daar niet om de idealen maar over geld.
robert schreef op 29-01-11 10:56
Het klopt het draait alleen om geld vroeger was het zure regen wat als sneeuw voor de zon verdween?
nu is het zo u koop een auto met een gewicht van 1700 kg i.v.m. de accu,s
wat kost deze als de regeling verdwijnt ???
ik weet het heel heel veel geld en de auto is gelijk onverkoopbaar.
NEO schreef op 29-01-11 22:51
Politiek is vies. De overheid mag niet zeiken als zij inkomsten mislopen. Laat zij maar eerst bezuinigen op hetgeen waar het echt nodig is, laat zij maar in ieder geval minder geld sturen naar het buitenland voor hulp etc. Mensen in NL hebben het ook moeilijk.
Jaap schreef op 29-01-11 22:57
Wat helemaal smerig en duivels is naast dit verhaal over auto's is: dat de overheid een plaag als sigaretten, koffieshops, prostitutie toelaat en (waarschijnlijk) stiekem ervan profiteert. Dit komt ook neer op slavernij, maar men heeft het niet door.
Leendert schreef op 11-02-11 09:40
Daarom was het systeem van rekening rijden helemaal zo gek nog niet... Nu betaal je voor het bezit van een auto, dan betaal je voor het gebruik. Ik heb bewust géén bpm-vrije auto gekocht (twingo), voor de meerprijs t.o.v. de versie mét, kan ik wel 5 jaar motorrijtuigenbelasting betalen en dan ben ik nog goedkoper uit! Bovendien, ik kan mij het gedoe met de grijze (bedrijfs) kentekens nog goed herinneren! Van de éne op de andere dag afgeschaft voor particulieren! Daar zat je met je onverkoopbare VW transporter met dubbele cabine... Nee, ik trap er niet in, voor mij geen stress wanneer het wordt afgeschaft, want dat het gebeurd in nu al zeker...!
Henk schreef op 21-03-11 06:50
Hoe moeilijk kan het zijn ?
Alle heffingen in de brandstof !
Niks km heffing/tolpoortjes of oneerlijke/ gekunstelde regelingen met bepaalde vrijgestelde auto\'s terwijl andere die relatief ook best zuinig zijn absoluut niet worden erkend !
Betalen aan de pomp : \"veel\" rijder betaalt meer, onzuinige auto rijder betaalt meer en zuinigheid wordt beloond ( ook het laten staan van je auto t.b.v de fiets b.v.).
Auto branche kan weer adem halen omdat de andere auto\'s ook weer waarde krijgen en we hoeven niet allemaal in dezelfde \"eenheidsworst\" te rijden.
Dus: weg met motorrijtuigen belasting en reken de vervuiler af wanneer hij komt tanken.Bijkomend voordeel is dat buitenlandse voertuigen ook bijdragen, net zoals wij in de ons omringende landen.Helaas jammer dat de brandstof al zo onevenredig wordt misbruikt in dit land.
N.b.: zeer milieu vervuilende auto\'s zouden met maatregelen ontmoedigd kunnen worden.
Babs schreef op 07-04-11 17:02
Allereerst was het te mooi om waar te zijn, allemaal een auto kopen zonder wegenbelasting. Dat zag iedereen toch wel aankomen dat dan het potje wegenbelasting erg leeg gaat worden indien iedereen een zuinige auto gaat kopen.
Daarnaast neemt nog steeds niet weg hoe zuinig een auto ook is, de auto nog steeds het wegennet belast oftewel ook deze auto's veroorzaken kapotte wegen en file's. Daarnaast kun je de meest zuinige auto rijden als je een bestuurder hebt die 100km per uur blijft rijden in versnelling 3 heb je meer uitstoot dan een diesel.
Op zich betalen we met alle benzinetoeslagen als zoveel tegenwoordig dat de belasting voor iedereen moet verdwijnen. De optie betaal voor het aantal km's dat je per dag rijdt, klinkt logisch. Echter het volgende mbt die optie. Indien je geen baan kunt vinden in het Oosten van het land en wel in Amsterdam, dan ben je dus dubbel gestraft. Immers hogere kosten km toeslag en dan nog brandstofkosten en nog iedere dag 3 uur in de auto. En dat voor een baan en eigen inzet.
Al met al kun je het voor niemand goed doen, echter het is oneerlijk geen wegenbelasting te hoeven betalen maar wel op weg mag rijden en dus de weg belast.....
chris schreef op 28-04-11 11:41
Het is algemeen bekend dat het een tijdelijke regeling is die tot 2013 geldt. Dus het gezeur en geklaag hierboven is onterecht. Heel oneerlijke regeling trouwens aangezien de zogenaamd zuinige wegenbelastingvrije auto's in de praktijk helemaal niet zuiniger zijn dan auto's waar wel het volle pond voor moet worden betaald. Gratis rijden bestaat niet mensen, het moet ergens vandaan komen.
chris schreef op 28-04-11 11:41
Het is algemeen bekend dat het een tijdelijke regeling is die tot 2013 geldt. Dus het gezeur en geklaag hierboven is onterecht. Heel oneerlijke regeling trouwens aangezien de zogenaamd zuinige wegenbelastingvrije auto's in de praktijk helemaal niet zuiniger zijn dan auto's waar wel het volle pond voor moet worden betaald. Gratis rijden bestaat niet mensen, het moet ergens vandaan komen.
Bert schreef op 26-05-11 08:25
Jammer dat de overheid het gezegde "principes kosten geld" niet hanteert. dat was van te voren ook uit te rekenen lijkt me.
Ik zou niet content zijn als ik deze auto's prive had aangeschaft.
Pik het niet langer schreef op 26-05-11 09:09
In andere landen wordt er hevig gestaakt als er maar wordt gedacht aan later dan 55 jaar met pensioen te gaan en hier ondergaan we alles lijdzaam en vreedzaam. In NL word je met alles genaaid waar je bij staat. Hoge belastingen, uniek BPM (enkel in NL) levert al 3,6 miljard per jaar, pensioen naar 66, regelingen afgeschaft waar je aanvankelijk beter van wordt. Alles om de inwoners te neppen en veel geld te laten betalen die in de zakken verdwijnt van onze fijne landministers en onze fijne koningin die als het slecht gaat met NL toch fijn haal miljoenen opstrijkt voor wat? Wat doet waar ze dient ze voor? Dat is de regeling die het kabinet af zou moeten schaffen. Die middeleeuwse niet meer van deze tijd onzin. Weg ermee en staken. Tijd om niet meer als schapen te zijn en achter elkaar te lopen, maar tijd om mens te worden en na te denken, de hersenen te gebruiken en steeds meer afvragen klopt dit wel en waarom.
Roger schreef op 06-06-11 01:11
Allemaal luxeproblemen,ik heb na mijn scheiding helemaal geen auto meer(3jr.)eerder hadden we er 2,een kleine en eentje op LPG.
LPG is na electro/batterijmotor de schoonste oplossing,echter wordt dit LPG rijden ook steeds onterecht duurder!!!!
Biobrandstof,aangedreven door rottende tomaten komkommers sla en nu ook taugé,kikkererwten,bonen en andere kiemgroenten,lijkt me nu een goed alternatief,wel ff de tuinders fin.helpen,bedrijfsrisico zeggen andere dan weer.
Duurdere auto\'s zwaarder belasten en naarmate ze milieuvriendelijker worden minder belasten.
mensen die denken aan het milieu door zuinigere en belastingvrije auto\'s te kopen 10 jaar gratis wegenbelasting na koop geven.
Oudere auto\'s en oldtimers zwaarder belasten maar wel met mogelijkheid tot dagaanmelding.
Ik rij maar lekker verder op mijn scootertje 1 op 55.
Marcel schreef op 16-06-11 10:55
De term wegenbelasting wordt onterecht gebruikt. Wegenbelasting bestaat namelijk niet meer (omdat mensen de weg niet gebruikten en daarom geen belasting betaalden). Het gaat nu om houderschapsbelasting. Het is zuur allemaal, ga er nog lekker van genieten en daarna gaan we met 250.000 auto\'s staken (en overdwars op de weg staan 2x per week) :-)
Hans Kruijt schreef op 19-07-11 20:47
Ongehoord!
Ik rijd in een Auto met een G3 instalatie (nagenoeg komt er alleen water uit de uitlaat!
Ik betaal wel het volle pond (70eu) per maand wel te verstaan!
Wat milieu? gaat het helemaal niet om sufferds! het is het hem te doen om de directe inkomsten op korte termijn dus de bpm en acc
Ik vind afschaffen die handel! de vervuiler moet toch betalen?
Dan niet met 2 maten meten maar goed we worden toch genaaid hoe dan ook!
Marco Ooijer schreef op 09-08-11 11:06
Ik vind het zelf eigenlijk goed als dit idiote voordeel verdwijnt, ja, het is onfatsoenlijk jegens de mensen die een goedkope auto dachten te kopen, maar bekijk het zo: CO2 heeft niks met het milieu te maken, en de mythe van opwarming door CO2 is nu ook zo goed als doorgeprikt (er zijn nog enige fanatiekelingen die hem voor eigen plezier hoog proberen te houden).
Dus: dit voordeeltje mag vsn mij worden afgeschafft (ik zou wel graag zelf nog een goedkope auto kopen)
Henk Daalder Duurzame Brabanders schreef op 09-10-11 13:52
Belachelijk dat deze regeling zou ophouden. Ambtenaren hebben natuurlijk vooraf uitgerekend wat deze korting zou schelen. Er komt wat minder belasting binnen , maar de voordelen elders zijn groter.
Laat ze de belasting op vervuilende auto's maar wat verhogen. Zo simpel kan hget zijn.
Arnold Abramsen. schreef op 15-10-11 10:21
Waar is die slurptax gebleven?. Oh ja die rijke met die superdure SUV hadden gat in het net gevonden dus komen er weer onderuit. Zoals altijd zijn de gewone mensen weer de dupe,die rijke aanpakken heeft geen zin symbool politiek word er dan gezegd zet geen zoden aan de dijk. Misschien wel waar mog nog geen reden om ze dus altijd maar overal buiten te houden. Ze krijgen toch 70% van de renteaftrek huizen villa. Was toch ook bedoeld voor de gewone man?. De meeste die ik ken zitten nog op de meubels die ze gekocht/gekregen hebben bij hun huwelijk in 1966.Oh wat gaat het slecht met onze economie!!!! Hebt de gewone man zoals ik eindelijk de kans om 2 vliegen in een klap goed voor de natuur en voor mijn kleine knip. Heb dus nu een Spark biofuell (nu 3 weken aud).
Theo Burgers schreef op 31-10-11 12:53
Ik ben het hier wel mee eens!
Rik Verweij schreef op 31-10-11 12:59
Daar ben ik het helemaal mee eens Michel Bodde! Ik ook
Harry van Rooy schreef op 31-12-11 18:17
Gewoon niet belasten naar gewichtsklasse maar naar CO2 uitstoot. Dan vangen we 2 vliegen in een klap. De grootste vervuiler betaalt het meeste, hiermee is het milieu gediend, en hoeft de overheid niets in te leveren.
elaine schreef op 21-05-12 16:18
Het wordt tijd dat wegenbelasting wordt afgeschaft. Er zijn steeds meer auto's die wegenbelastingvrij rijden, ook zijn er verschrikkelijk veel buitenlandse werknemers die met hun hele gezin in nedelland wonen, werken en waarvan de kinderen naar school gaan, rijden in een auto met buitenlands kenteken, maar toch structueel gebruik maken van onze wegen. Er blijft straks een klein aantal bestuurders die wel wegenbelasting betalen. Dit kan naar mijn mening niet de bedoeling zijn. volgens de wet moeten alle nedelanders gelijke rechten en plichten hebben.......
Plaats reactie
Reageren
- Reageren alleen onder eigen naam;
- Geen persoonlijke gegevens in reactie plaatsen;
- Reacties moeten over het onderwerp van het artikel gaan;
- Maak gebruik van correct Nederlands taalgebruik;
- Geen spam;
- Respecteer andere bezoekers.
Door te reageren verklaart u de
algemene voorwaarden gelezen te hebben en ermee akkoord te gaan.
Het zou de nwe regering sieren om dit millieu voordeel te continueren. De overheid propageert het millieu en dient dan ook haar beloften in deze na te komen.
Het zou voor ons en velen met ons heel zuur zijn, als wij wegenbelasting moeten gaan betalen.
Wij hebben net een zuinige bpm en belastingvrije auto besteld. Deze zal in oktober 2010 afgeleverd worden!Hopelijk kijkt de nieuwe regering hier naar!!!
Ergens niet zo gek dat het wordt afgeschaft, het is wegenbelasting en of je nu zuinig of onzuinig rijd je "belast" de wegen. Wel is het lullig voor diegene die er zojuist een hebben aangeschaft maar bijna elke nederlander weet ondertussen dat er niets zo onbetrouwbaars is als de overheid! Goedkoop wordt zo duurkoop hier heeft de koper ook zijn eigen verantwoording in.
Aan de enekant vind ik het wel goed dat ze het gaan afschaffen aan de andere kant niet.
Wel: Ze moeten gewoon "vervuiler betaald" aanschaffen ook wel bekend als de kilometer heffing.
Niet: Autoindustrie heeft heel wat onderzoek gedaan hoe ze hun auto's zo zuinig mogelijk maken en nu is hun werk weer teniet gedaan door de overheid.
Of ze moeten het een beetje combineren kilometer heffing maar met korting als je in een zuinige auto rijdt.
@Ben S.
De kilometerheffing zal er niet komen, althans, niet in de vorm zoals hij dreigde te komen: een kastje in de auto. Zowel PVV als VVD zijn tegen en Camiel Eurlings zit niet meer in de politiek. Maar je hebt inderdaad gelijk dat de vervuiler moet betalen. Ookal is het aantal CO2's zo laag, je blijft vervuilen.
Het is gewoon allemaal flauwekul. Eerst stimuleren dat we schoner gaan rijden en dan door het grote (=eigen) succes het gek vinden dat er minder inkomsten binnenkomen. Hier hoef je niet voor gestudeert te hebben of wetenschappeklijke onderzoeken voor te houden.
Wat nu weer extra zuur is, is dat het voornamelijk gaat om kleine goedkopere auto's en nu eens niet die grote duurbetaalde lease auto's. Laat ook een de gewone hardwerkende particulier eens profiteren. Een vertegenwoordiger gaat echt niet in een Opel Agila 1.0 gas rijden, of een Skoda Fabia 1.2
Nee de gewone man moet onderdrukt worden en de rijken moeten rijk blijven.
Ook tegen de VVD stemmen is mogelijk.
Het belastingvrij rijden is een overheidsmaatregel. Dus niet illegaal. Huizenbezitters profiteren van hypotheekrenteaftrek en kopen op basis daarvan een huis. Milieuspaarders en mensen met een beperkt budget kopen op basis van de door de overheid geboden mogelijkheden een "groene" auto.
Afschaffen betekent misleiding van de 150.000 (aanstaande) bezitters.
Zeker voor rijders, die reeds zo'n auto bezitten of er een besteld hebben.
Volgens mij was bij de invoering al bekend dat het een tijdelijke regeling was, en dat het het 2012 weer opnieuw zal worden bekeken.
Dus ik zou zeggen profiteer er nu van maar straks niet zeuren!
Tenslotte heb je al geprofiteerd door geen BPM te betalen
Volgens mij was bij de invoering al bekend dat het een tijdelijke regeling was, en dat het het 2012 weer opnieuw zal worden bekeken.
Dus ik zou zeggen profiteer er nu van maar straks niet zeuren!
Tenslotte heb je al geprofiteerd door geen BPM te betalen
Op zich kan je verwachten dat deze regeling niet oneindig door kan gaan. Er komen dan steeds minder auto's die belasting gaan betalen en dus die auto's die wel belasting moeten betalen gaan steeds meer betalen. Of dat nou zo eerlijk is?
Gewoon wegenbelasting heffen naar uitstoot en gereden kilometers. Hoe meer je van de wegen gebruik maakt en hoe meer je vervuilt, des te meer je betaald, lijkt me heel erg eerlijk, toch?
Eerst stimuleren en daarna afgestrafd worden. Als dat het beleid wordt , dan kunnen we ons wel schrap zetten voor nog meerdere afstraffingen van dit kabinet.
Gewoon de wegenbelasting afschaffen. De brandstofprijzen zijn al hoog genoeg.
Of de belasting afhankelijk maken van het aantal gereden kilometers.
Natuurlijk loopt de fiscus in eerste instantie belastingen mis, maar de consument zal dit aan andere zaken besteden zodat de fiscus via een omweg toch haar inkomsten heft.
Veder zou een afschaffing van de vrijstelling van wegenbelasting (zeker voor de mensen welke al een dergelijke auto hebben aangeschaft) vallen onder competitievervalsing.
Immers worden nu bepaalde typen aangeschaft ivm het voordeel.
Ik heb altijd wel gedacht, veel belastingvrije autos minder geld in de schatkist.Hopelijk houdt de regering zich aan de belofte: ZUINIGE AUTOS GEEN WEGENBELASTING
Eerst mensen verantwoordelijk maken voor het milieu.
en stimulirings matregelen geven, om daarna hun kop er af haken omdat zij zo nette manier een bijdrage hebben geleverd door op een duurdere auto te investeren voor het milieu.
schande vvd uw grootste achterban rijd hier namelijk in.
dit zijn namelijk de middenklasse die op u hebben gestemd
Ook ik heb een belastingvrije auto besteld in dit geval een diesel, voorheen benzine. Mocht de regeling in zij geheel worden terug gedraaid dan betaal ik drie maal meer belasting dan met benzine en dat met AOW en een klein pensioen. Kan mij niet indenken dat het CDA-waar ik altijd op gestemd heb- hier niet krachtig tegen protest tegen aantekend bij de vorming van een nieuw kabinet.Geheel belastingvrij behoeft mij ook niet,alleen diegene die alreeds zo'n belastingvrij auto hebben gekocht moeten geen dupe worden van deze regeling
Deze regeling is alleen voor mensen die blijkbaar geld genoeg hebben om een nieuwe auto te kunnen kopen. De gewone man die niet anders kan dan een oude tweedehands rijden wordt hierdoor gestraft, want die kan opdraaien voor het tekort (de wegenbelasting op mijn oude diesel is weer omhoog gegaan). Ik wil wel schoon rijden, maar kan het niet betalen. Zeker niet nu de oude auto bij inruil helemaal niets meer opleveren.
Dus ik zeg afschaffen die regeling!
(Wel onwennig dat juist de VVD zo opkomt voor de gewone man, maar beter laat dan nooit !)
ik heb net auto besteld die valt in de belastingvrije voet,ik zit te wachten op de levering
Ik heb lang nagedacht over een 1.0 motor maar door deze regeling heb ik toch besloten om hem te kopen.
Het zal toch niet waar zijn dat ik dadelijk nog duurder uit ben als de auto die ik nu gekocht heb, omdat mijn nieuwe auto lpg bevat en dus in de duurdere tarieven gaat vallen, als de auto die ik nu rijdt.
Ik heb gekozen om goedkoper te gaan rijden, dus als alles teruggedraaid gaat worden zit ik met een auto die ik normaal niet gekozen zou hebben.
Triest toch,, veel geld kwijt en nog duurder uit ook
Ineens moet de volgend de VVD-fractie van de Tweede Kamer de fiscale regeling voor het rijden in een zuinige en milieuvriendelijke auto worden afgeschaft. Waarom ? Omdat men een comfortabele energieverslindende en milieubelastende Audi, Mercedes of SUV onder de kont heeft en het wellicht niet kan uitstaan dat zij nu meer moeten betalen.
Juist de opmars van de vele SUV-s in dit te kleine land moet worden gekeerd.
Allemaal leuk en wel, maar als je een ouwe stinkende diesel van voor 1986 hebt rijd je ook belastingvrij. En die hebben een uitstoot van 20 nieuwe bij mekaar. Nu worden wij G3 LPG rijders ook al jaren bestrafd met extra belasting, terwijl LPG schoner is als diesel en benzine. Bovendien heft de staat belasting op belasting. Kijk maar eens wat op de benzine zit. Buiten dat zit er op de accijns ook nog eens BTW. Dus ook nog eens belasting op belasting. Leuker kunnen we het niet maken.
Allemaal leuk en wel, maar als je een ouwe stinkende diesel van voor 1986 hebt rijd je ook belastingvrij. En die hebben een uitstoot van 20 nieuwe bij mekaar. Nu worden wij G3 LPG rijders ook al jaren bestrafd met extra belasting, terwijl LPG schoner is als diesel en benzine. Bovendien heft de staat belasting op belasting. Kijk maar eens wat op de benzine zit. Buiten dat zit er op de accijns ook nog eens BTW. Dus ook nog eens belasting op belasting. Leuker kunnen we het niet maken.
Ik zeg wilders stemmen weg met dit kabinet!!!!!!!!!
ook wij hebben net een \\\"groene\\\" auto besteld... en ja, dat deden we alleen omdat we dat voordeel hadden..ook wij zitten straks met een duurdere auto dan we hadden (we gaan van benzine naar diesel)..
triest hoor dat dit allemaal kan. Ik wist heus wel dat dit geen jaren zou gaan duren..maar dat ik er zo kort van zou genieten...nee dit is belachelijk..
Toch appart dat de politiek het eerst verkoopt als goed voor het millieu
maar wat je nu weer gaat krijgen is mensen die hun zuinige auto weer inruilen voor een vervuilende... wie profiteert daar dan van???
Toch appart dat de politiek het eerst verkoopt als goed voor het millieu
maar wat je nu weer gaat krijgen is mensen die hun zuinige auto weer inruilen voor een vervuilende... wie profiteert daar dan van???
De auto wordt sinds Den Uyl als melkkoe gebruikt. Laten we alsjeblieft de krokodillen-tranen achterwege! Het zal in ons land ALTIJD als melkkoe gebruikt worden. Onze overheid, met zijn miljarden verslindende subsidie-regelingen, heeft nu eenmaal melkkoe?ɬ´n nodig. Dus halen ze het hier niet, dan wel ergens andere. Maar wij als brave burgers zullen MOETEN betalen. Alleen de superrijken en de criminelen ontspringen deze ordinaire belasting dans!
De auto wordt sinds Den Uyl als melkkoe gebruikt. Laten we alsjeblieft de krokodillen-tranen achterwege! Het zal in ons land ALTIJD als melkkoe gebruikt worden. Onze overheid, met zijn miljarden verslindende subsidie-regelingen, heeft nu eenmaal melkkoe nodig. Dus halen ze het hier niet, dan wel ergens andere. Maar wij als brave burgers zullen MOETEN betalen. Alleen de superrijken en de criminelen ontspringen deze ordinaire belasting dans!
De auto wordt sinds Den Uyl als melkkoe gebruikt. Laten we alsjeblieft de krokodillen-tranen achterwege! Het zal in ons land ALTIJD als melkkoe gebruikt worden. Onze overheid, met zijn miljarden verslindende subsidie-regelingen, heeft nu eenmaal melkkoe?ɬ´n nodig. Dus halen ze het hier niet, dan wel ergens andere. Maar wij als brave burgers zullen MOETEN betalen. Alleen de superrijken en de criminelen ontspringen deze ordinaire belasting dans!
De auto wordt sinds Den Uyl als melkkoe gebruikt. Laten we alsjeblieft de krokodillen-tranen achterwege! Het zal in ons land ALTIJD als melkkoe gebruikt worden. Onze overheid, met zijn miljarden verslindende subsidie-regelingen, heeft nu eenmaal melkkoe?ɬ´n nodig. Dus halen ze het hier niet, dan wel ergens andere. Maar wij als brave burgers zullen MOETEN betalen. Alleen de superrijken en de criminelen ontspringen deze ordinaire belasting dans!
Wat een beleid!!! men mag zich in Den Haag wel eens heel erg schamen. We willen toch schone auto's in Nederland! Er zit maar 1 ding op en dat is dat de vervuiler extra moet opdraaien voor dit sussec.
Het is niet meer mogelijk. Als iedereen een "groene" auto koopt, betaald niemand meer wegenbelasting. EN DAN! Nu even nadenken graag.
Dit alles is juist om iedereen mobiel te houden en te krijgen. Denk een na wat de gevolgen zijn als iedereen glasvezel thuis heeft en daardoor 60% van de autobezitters een thuiswerkers worden.
Geen inkomsten uit accijns, boetes, bpm, wegenbelasting, btw etc. Dramatische daling van benzineverkoop, auto's en aan te leggen wegen. Gaat Nelie de knuppel in het hoederhok gooien? Dacht het niet.
En ook nu blijkt maar weer dat je de overheid niet kan vertrouwen. Keer op keer worden we teleurgesteld. Eerst iets lekkers geven, voor je neus houden en dan.. snel afpakken. Waarom nog stemmen? Heeft het zin...
Al die linkse ambtenaren er uit gooien. links of rechts kabinet zij blijven zitten met hun rare hersenspinsels.
De overheid is niet te vertrouwen. Eerst iets bedenken en motiveren dat mensen z?ɬ?n een auto kopen en vervolgens met een totaal verkeerde motivatie de regeling weer terug draaien en wel om wille het zoeken naar posten waar geldt te halen is tbv de grote bezuiniging. Wat een stelletje tollenaars. Den Haag: blijf nu eens een keer met je fikken van het geldt van de burgers af. We lijken wel een BB(Burger Bank) voor de overheid aan het worden. Wees betere rentmeesters over het geldt en let op de kleintjes.
al jaren geleden was al duidelijk dat LPG erg schoon was.. maar ik betaalde toch de hoofdprijs voor de WB. toen had ik een grijsketeken auto toen werd dit ook afgeschaft en koste het mij een duizend of 2 om dan maar ramen en stoelen in de auto te zetten en omdat anders de auto niets meer waard was,.. NU komen ze weer met een lokkertje.. geen wegenbelasting op zuinige auto.s ben er bijna weer ingetrapt.. maar nu wacht ik wel tot volgend jaar. om te kijken wat ze nu gaan doen.. heb net gehoord dat het toch tot min 2014 loopt dit accoord maar ik kan het alleen nergens terug vinden. eerst de hypotheek rente waardoor alles in stort en nu weer de melkkoe.. benzine en diesel is duur dus waarde moet het heen het dit land.. miljoenen verdwijden er naar buitenlandse landen voor hulp die er toch niet komt..voor de mensen daar. Dus als we die miljoenen nu eens in onze eigen staat steken.. dan kunnen onze mensen daar ook eens van profiteren. en is de schatkist sneller weer vol.. hulp oke maar wel echte hulp..
Ook ik heb een auto besteld die in oktober zal worden geleverd. Daarbij gelet op brandstofgebruik en voordelen van BPM en belastingvrij. Het nu afschaffen van dit voordeel getuigt van een onbetrouwbare overheid en misleiding van de koper. Bovendien moet dan ook de bijtelling voor leaserijders worden herzien.
Ook ik heb een auto besteld die in oktober zal worden geleverd. Daarbij gelet op brandstofgebruik en voordelen van BPM en belastingvrij. Het nu afschaffen van dit voordeel getuigt van een onbetrouwbare overheid en misleiding van de koper. Bovendien moet dan ook de bijtelling voor leaserijders worden herzien.
voel me wel erg in de maling genomen.
De oplossing is super simpel.
Wegenbelasting afschaffen en opnemen in de benzine/diesel prijs.
Mensen die weinig rijden, of een zuinige milieuvriendelijke auto hebben betalen weinig wegenbelasting.
En op deze manier motiveer je mensen om ook daadwerkelijk zuinig te rijden.
Al die hybrides die nu met 150 over de snelweg jakkeren rijden dan misschien wat langzamer als ze het in hun portemonnee gaan voelen...
De oplossing is super simpel.
Wegenbelasting afschaffen en opnemen in de benzine/diesel prijs.
Mensen die weinig rijden, of een zuinige milieuvriendelijke auto hebben betalen weinig wegenbelasting.
En op deze manier motiveer je mensen om ook daadwerkelijk zuinig te rijden.
Al die hybrides die nu met 150 over de snelweg jakkeren rijden dan misschien wat langzamer als ze het in hun portemonnee gaan voelen...
@ Peter op 20-08-10 om 21:15.
Dat willen de hoge piefen in Nederland niet! Kijk naar de OV chipkaart en het "kastje in de auto" voor het rekeningrijden. Nederland wil altijd graag het wil opnieuw uitvinden en dat kost geld, veel geld. Nadeel van die regeling is echter dat de mensen die aan de grens van Belgie en Duitsland wonen gewoon even omrijden om te tanken. Dan zou je er een Europese regeling van moeten maken, maar het is de enige oplossing, als je echt de verbruiker wil laten betalen
Toch blijft het een vreemde regeling Je rijd op de weg je maakt er gebruik van,maar je hoeft niks te betalen Ik blijf het een vreemde regeling vinden Ok als je een lagere bpm betaald bij aanschaf of een lagere bijtelling Maar wegenbelasting hoort gewoon iedereen te betalen Of je zou het in de benzine prijs moeten verwerken,maar die is al aan de hoge kant
Ik sluit me volledig aan bij Peter onderstaande redenatie moet het uitgangspunt voor Europa worden bij de beleidsbepaling.
De oplossing is super simpel.
Wegenbelasting afschaffen en opnemen in de benzine/diesel prijs.
Mensen die weinig rijden, of een zuinige milieuvriendelijke auto hebben betalen weinig wegenbelasting.
En op deze manier motiveer je
mensen om ook daadwerkelijk zuinig te rijden.
Al die hybrides die nu met 150 over de snelweg jakkeren rijden dan misschien wat langzamer als ze het in hun portemonnee gaan voelen...
Ik sluit me volledig aan bij Peter onderstaande redenatie moet het uitgangspunt voor Europa worden bij de beleidsbepaling.
De oplossing is super simpel.
Wegenbelasting afschaffen en opnemen in de benzine/diesel prijs.
Mensen die weinig rijden, of een zuinige milieuvriendelijke auto hebben betalen weinig wegenbelasting.
En op deze manier motiveer je
mensen om ook daadwerkelijk zuinig te rijden.
Al die hybrides die nu met 150 over de snelweg jakkeren rijden dan misschien wat langzamer als ze het in hun portemonnee gaan voelen...
De overheid subsidieert, m.n. in het bedrijfsleven, energiezuinige projecten met als doel een schoner milieu. Dat is dus geaccoordeerd beleid. Nu wordt de aanschaf van energiezuinige auto\'s gestimuleerd en hoeft geen wegenbelasting te worden afgedragen. En ja, ook deze auto\'s maken gebruik van de weg; alleen zij beperken de uitstoot en dus schade aan het milieu zeer gedurende de tijd dat zij rijden in vergelijking met de minder schone auto\'s. En dus is de subsidiemaatregel terecht!
Al die ophef over co2 is overdreven.
Het wagpark in Nederland draagt maar voor 4 a 5 % bij aan de CO2 uitstoot.
Laat de vliegtuigen en vervuilende industrie maar betalen en laat de melkkoe(auto) eens met rust.
Al die ophef over co2 is overdreven.
Het wagpark in Nederland draagt maar voor 4 a 5 % bij aan de CO2 uitstoot.
Laat de vliegtuigen en vervuilende industrie maar betalen en laat de melkkoe(auto) eens met rust.
in duitsland en belgie betalen ze veel minder wegen belasting bv naar het aantal pk dus grootste vervuiler met de meeste pk betaald het meest. eerlijke zaak
Schandalig! Als zij de regeling terugdraaien dan niet met terugwerkende kracht! Wat als de overheid weer met een nieuw fenomeen komen, trappen wij als burgers toch niet meer in !?
als we morgen allemaal gaan fietsen
wordt daar weer belasting op geheven
het blijft toch geld kosten
Ze moeten helemaal afstappen van die wegenbelasting. De alsmaar aanhoudende regel van het bezit ervan. Ik heb zelf een auto en de meeste collega's van mij ook. Maar bijna allemaal gaan we met de fiets, brommer of bus of te voet, maar de auto staat zo weken voor de deur, maar we moeten wel wegenbelasting blijven betalen terwijl we er weinig gebruik van maken. Dit is gewoonweg niet eerlijk. Het betalen voor het bezit ervan moeten ze afschaffen, en alleen betalen voor het gebruik ervan, dat is eerlijker. Desnoods ipv wegenbelasting maken ze de brandstof wat duurder.!!!
handhaven van voordelen voor zuinige auto's
Voordeel direct afschaffen, het verschil is onterecht tov de gasrijder. Gas is tenminste 10% lager qua uitstoot bij een vergelijkbare auto en dit wordt gestraft met een hogere wegenbelasting
We hebben zelf gekozen voor dit kabinet, we moeten dus ook zelf de gevolgen ondervinden. het blijft de "onbetrouwbare" overheid
De vervuiler betaald! Wat een onzin, het blijven auto\'s op benzine. Ik rij op gas, dus schoner, maar betaal me scheel aan belasting en iemand die het geld heeft een nieuwe auto aan te schaffen op vervuilende benzine hoeft ook nog eens geen belasting te betalen, wat een kromme wereld.
Wat wilt de belasting ?
Dat we hun alleen maar betalen omdat HUN geld nodig hebben of betalen voor iets logisch? Zolang wij de milieu niet beschadigen vind ik dat wij geen wegenbelasting te betalen,en niet MOETEN betalen omdat de overheid anders te kort komt!
doe je een keer wat goed's , wordt je later gestraft .
de mensen die hier tegen zijn gooien waarschijnlijk glas in hun groene bak en gooien hun peuk op straat .
nederland , word eens wakker !!!!!!!
Natuurlijk draait het in de politiek niet om het milieu, de mobiliteit, veiligheid. Deze argumenten worden slechts aangegrepen om meer geld bij elkaar te graaien. Uiteindelijk gaat het daar niet om de idealen maar over geld.
Het klopt het draait alleen om geld vroeger was het zure regen wat als sneeuw voor de zon verdween?
nu is het zo u koop een auto met een gewicht van 1700 kg i.v.m. de accu,s
wat kost deze als de regeling verdwijnt ???
ik weet het heel heel veel geld en de auto is gelijk onverkoopbaar.
Politiek is vies. De overheid mag niet zeiken als zij inkomsten mislopen. Laat zij maar eerst bezuinigen op hetgeen waar het echt nodig is, laat zij maar in ieder geval minder geld sturen naar het buitenland voor hulp etc. Mensen in NL hebben het ook moeilijk.
Wat helemaal smerig en duivels is naast dit verhaal over auto's is: dat de overheid een plaag als sigaretten, koffieshops, prostitutie toelaat en (waarschijnlijk) stiekem ervan profiteert. Dit komt ook neer op slavernij, maar men heeft het niet door.
Daarom was het systeem van rekening rijden helemaal zo gek nog niet... Nu betaal je voor het bezit van een auto, dan betaal je voor het gebruik. Ik heb bewust géén bpm-vrije auto gekocht (twingo), voor de meerprijs t.o.v. de versie mét, kan ik wel 5 jaar motorrijtuigenbelasting betalen en dan ben ik nog goedkoper uit! Bovendien, ik kan mij het gedoe met de grijze (bedrijfs) kentekens nog goed herinneren! Van de éne op de andere dag afgeschaft voor particulieren! Daar zat je met je onverkoopbare VW transporter met dubbele cabine... Nee, ik trap er niet in, voor mij geen stress wanneer het wordt afgeschaft, want dat het gebeurd in nu al zeker...!
Hoe moeilijk kan het zijn ?
Alle heffingen in de brandstof !
Niks km heffing/tolpoortjes of oneerlijke/ gekunstelde regelingen met bepaalde vrijgestelde auto\'s terwijl andere die relatief ook best zuinig zijn absoluut niet worden erkend !
Betalen aan de pomp : \"veel\" rijder betaalt meer, onzuinige auto rijder betaalt meer en zuinigheid wordt beloond ( ook het laten staan van je auto t.b.v de fiets b.v.).
Auto branche kan weer adem halen omdat de andere auto\'s ook weer waarde krijgen en we hoeven niet allemaal in dezelfde \"eenheidsworst\" te rijden.
Dus: weg met motorrijtuigen belasting en reken de vervuiler af wanneer hij komt tanken.Bijkomend voordeel is dat buitenlandse voertuigen ook bijdragen, net zoals wij in de ons omringende landen.Helaas jammer dat de brandstof al zo onevenredig wordt misbruikt in dit land.
N.b.: zeer milieu vervuilende auto\'s zouden met maatregelen ontmoedigd kunnen worden.
Allereerst was het te mooi om waar te zijn, allemaal een auto kopen zonder wegenbelasting. Dat zag iedereen toch wel aankomen dat dan het potje wegenbelasting erg leeg gaat worden indien iedereen een zuinige auto gaat kopen.
Daarnaast neemt nog steeds niet weg hoe zuinig een auto ook is, de auto nog steeds het wegennet belast oftewel ook deze auto's veroorzaken kapotte wegen en file's. Daarnaast kun je de meest zuinige auto rijden als je een bestuurder hebt die 100km per uur blijft rijden in versnelling 3 heb je meer uitstoot dan een diesel.
Op zich betalen we met alle benzinetoeslagen als zoveel tegenwoordig dat de belasting voor iedereen moet verdwijnen. De optie betaal voor het aantal km's dat je per dag rijdt, klinkt logisch. Echter het volgende mbt die optie. Indien je geen baan kunt vinden in het Oosten van het land en wel in Amsterdam, dan ben je dus dubbel gestraft. Immers hogere kosten km toeslag en dan nog brandstofkosten en nog iedere dag 3 uur in de auto. En dat voor een baan en eigen inzet.
Al met al kun je het voor niemand goed doen, echter het is oneerlijk geen wegenbelasting te hoeven betalen maar wel op weg mag rijden en dus de weg belast.....
Het is algemeen bekend dat het een tijdelijke regeling is die tot 2013 geldt. Dus het gezeur en geklaag hierboven is onterecht. Heel oneerlijke regeling trouwens aangezien de zogenaamd zuinige wegenbelastingvrije auto's in de praktijk helemaal niet zuiniger zijn dan auto's waar wel het volle pond voor moet worden betaald. Gratis rijden bestaat niet mensen, het moet ergens vandaan komen.
Het is algemeen bekend dat het een tijdelijke regeling is die tot 2013 geldt. Dus het gezeur en geklaag hierboven is onterecht. Heel oneerlijke regeling trouwens aangezien de zogenaamd zuinige wegenbelastingvrije auto's in de praktijk helemaal niet zuiniger zijn dan auto's waar wel het volle pond voor moet worden betaald. Gratis rijden bestaat niet mensen, het moet ergens vandaan komen.
Jammer dat de overheid het gezegde "principes kosten geld" niet hanteert. dat was van te voren ook uit te rekenen lijkt me.
Ik zou niet content zijn als ik deze auto's prive had aangeschaft.
In andere landen wordt er hevig gestaakt als er maar wordt gedacht aan later dan 55 jaar met pensioen te gaan en hier ondergaan we alles lijdzaam en vreedzaam. In NL word je met alles genaaid waar je bij staat. Hoge belastingen, uniek BPM (enkel in NL) levert al 3,6 miljard per jaar, pensioen naar 66, regelingen afgeschaft waar je aanvankelijk beter van wordt. Alles om de inwoners te neppen en veel geld te laten betalen die in de zakken verdwijnt van onze fijne landministers en onze fijne koningin die als het slecht gaat met NL toch fijn haal miljoenen opstrijkt voor wat? Wat doet waar ze dient ze voor? Dat is de regeling die het kabinet af zou moeten schaffen. Die middeleeuwse niet meer van deze tijd onzin. Weg ermee en staken. Tijd om niet meer als schapen te zijn en achter elkaar te lopen, maar tijd om mens te worden en na te denken, de hersenen te gebruiken en steeds meer afvragen klopt dit wel en waarom.
Allemaal luxeproblemen,ik heb na mijn scheiding helemaal geen auto meer(3jr.)eerder hadden we er 2,een kleine en eentje op LPG.
LPG is na electro/batterijmotor de schoonste oplossing,echter wordt dit LPG rijden ook steeds onterecht duurder!!!!
Biobrandstof,aangedreven door rottende tomaten komkommers sla en nu ook taugé,kikkererwten,bonen en andere kiemgroenten,lijkt me nu een goed alternatief,wel ff de tuinders fin.helpen,bedrijfsrisico zeggen andere dan weer.
Duurdere auto\'s zwaarder belasten en naarmate ze milieuvriendelijker worden minder belasten.
mensen die denken aan het milieu door zuinigere en belastingvrije auto\'s te kopen 10 jaar gratis wegenbelasting na koop geven.
Oudere auto\'s en oldtimers zwaarder belasten maar wel met mogelijkheid tot dagaanmelding.
Ik rij maar lekker verder op mijn scootertje 1 op 55.
De term wegenbelasting wordt onterecht gebruikt. Wegenbelasting bestaat namelijk niet meer (omdat mensen de weg niet gebruikten en daarom geen belasting betaalden). Het gaat nu om houderschapsbelasting. Het is zuur allemaal, ga er nog lekker van genieten en daarna gaan we met 250.000 auto\'s staken (en overdwars op de weg staan 2x per week) :-)
Ongehoord!
Ik rijd in een Auto met een G3 instalatie (nagenoeg komt er alleen water uit de uitlaat!
Ik betaal wel het volle pond (70eu) per maand wel te verstaan!
Wat milieu? gaat het helemaal niet om sufferds! het is het hem te doen om de directe inkomsten op korte termijn dus de bpm en acc
Ik vind afschaffen die handel! de vervuiler moet toch betalen?
Dan niet met 2 maten meten maar goed we worden toch genaaid hoe dan ook!
Ik vind het zelf eigenlijk goed als dit idiote voordeel verdwijnt, ja, het is onfatsoenlijk jegens de mensen die een goedkope auto dachten te kopen, maar bekijk het zo: CO2 heeft niks met het milieu te maken, en de mythe van opwarming door CO2 is nu ook zo goed als doorgeprikt (er zijn nog enige fanatiekelingen die hem voor eigen plezier hoog proberen te houden).
Dus: dit voordeeltje mag vsn mij worden afgeschafft (ik zou wel graag zelf nog een goedkope auto kopen)
Belachelijk dat deze regeling zou ophouden. Ambtenaren hebben natuurlijk vooraf uitgerekend wat deze korting zou schelen. Er komt wat minder belasting binnen , maar de voordelen elders zijn groter.
Laat ze de belasting op vervuilende auto's maar wat verhogen. Zo simpel kan hget zijn.
Waar is die slurptax gebleven?. Oh ja die rijke met die superdure SUV hadden gat in het net gevonden dus komen er weer onderuit. Zoals altijd zijn de gewone mensen weer de dupe,die rijke aanpakken heeft geen zin symbool politiek word er dan gezegd zet geen zoden aan de dijk. Misschien wel waar mog nog geen reden om ze dus altijd maar overal buiten te houden. Ze krijgen toch 70% van de renteaftrek huizen villa. Was toch ook bedoeld voor de gewone man?. De meeste die ik ken zitten nog op de meubels die ze gekocht/gekregen hebben bij hun huwelijk in 1966.Oh wat gaat het slecht met onze economie!!!! Hebt de gewone man zoals ik eindelijk de kans om 2 vliegen in een klap goed voor de natuur en voor mijn kleine knip. Heb dus nu een Spark biofuell (nu 3 weken aud).
Ik ben het hier wel mee eens!
Daar ben ik het helemaal mee eens Michel Bodde! Ik ook
Gewoon niet belasten naar gewichtsklasse maar naar CO2 uitstoot. Dan vangen we 2 vliegen in een klap. De grootste vervuiler betaalt het meeste, hiermee is het milieu gediend, en hoeft de overheid niets in te leveren.
Het wordt tijd dat wegenbelasting wordt afgeschaft. Er zijn steeds meer auto's die wegenbelastingvrij rijden, ook zijn er verschrikkelijk veel buitenlandse werknemers die met hun hele gezin in nedelland wonen, werken en waarvan de kinderen naar school gaan, rijden in een auto met buitenlands kenteken, maar toch structueel gebruik maken van onze wegen. Er blijft straks een klein aantal bestuurders die wel wegenbelasting betalen. Dit kan naar mijn mening niet de bedoeling zijn. volgens de wet moeten alle nedelanders gelijke rechten en plichten hebben.......
Plaats reactie
Reageren
- Reageren alleen onder eigen naam;- Geen persoonlijke gegevens in reactie plaatsen;
- Reacties moeten over het onderwerp van het artikel gaan;
- Maak gebruik van correct Nederlands taalgebruik;
- Geen spam;
- Respecteer andere bezoekers.
Door te reageren verklaart u de algemene voorwaarden gelezen te hebben en ermee akkoord te gaan.